Az interkulturális kommunikációra vonatkozó célok
Az értelmi fogyatékossággal élő embereket számos országban és régóta diszkriminálják, marginalizálják. A nem megfelelő diagnosztika és a megfelelő támogatás hiánya azt jelenti, hogy ezek az emberek nem tudják elérni optimális képességeiket. Jelenleg ez a helyzet változóban van, az értelmi fogyatékos embereket egyre gyakrabban nem hiányosságuk szemszögéből, hanem potenciáljuk prizmáján keresztül látják.
A fizikai edzettségi szint megfelelő felméréséhez nem csak a megfelelő tesztek kiválasztása, hanem az érintett személy egyéni igényeihez igazodó kommunikáció is fontos. Ahhoz, hogy az értelmi fogyatékos embereket hatékonyan bevonhassuk a testmozgási programokba, fel kell ismerni azokat a tényezőket is, amelyek akadályozzák vagy elősegítik részvételüket.
A fogyatékos embereket érintő problémák közé tartoznak a személyes, szociális, pénzügyi, környezeti és családi tényezők, beleértve az alacsony önhatékonyságot, a szülői támogatás hiányát, a nem megfelelő vagy hozzáférhetetlen létesítményeket és a megfelelő programok hiányát. A leggyakrabban leírt facilitátorok közé tartozik a magas önhatékonyság, a fizikai aktivitásban (PA) való öröm, a szeretteink kellő támogatása, a társakkal való társas interakció, az iskolai testnevelés órákon való részvétel és a testre szabott PA-programok. A fizikai aktivitást befolyásoló tényezők azonosítása gyakran kulcsfontosságú ahhoz, hogy az értelmi fogyatékossággal élő embereket a pozitív viselkedés kialakításába és fenntartásába bevonjuk. Az információhiány ezen a területen akadályozza a hatékony és hosszú távú cselekvést. Az optimális eredmények elérése érdekében egy interdiszciplináris csapatban is együtt kell működni, amelybe fizioterapeuta, foglalkozási terapeuta és gyakran kardiológus, neurológus, dietetikus és mások is beletartoznak. A család, a barátok és a gondozók támogatása szintén nagyon fontos.
A lecke célja, hogy elsajátítsuk, hogyan kommunikáljunk a különböző fokú értelmi fogyatékossággal élőkkel, figyelembe véve a további diszfunkciókat, kommunikációt akadályozó problémákat. Látni fogja, hogyan kell bemutatni és lefolytatni az egyéni fizikai erőnléti teszteket, az üzenet módját a befogadó igényeihez igazítva. Megtanulja, hogyan beszéljen a fizikai erőnlét mindennapi működésünkre és egészségünkre gyakorolt hatásáról, hogyan segíthetünk egy értelmi fogyatékos személynek azonosítani azokat a tényezőket, amelyek akadályozzák és megkönnyítik az aktivitást, és hogyan győzhetjük meg őt és gondviselőjét a fizikai aktivitást növelő racionális vállalásokról. Megismerheti a fizikai aktivitásra adott lehetséges reakciókat (vonakodás, motiváció hiánya, félelem, túlzott lelkesedés) és a fizikai erőnléti tesztek elvégzése során felmerülő nehézségeket.


Leave a Reply
Want to join the discussion?Feel free to contribute!